Meer websitebezoekers omzetten in klanten met CRO

Als u een bedrijf runt, wilt u er zeker van zijn dat zoveel mogelijk mensen uw website bezoeken. Maar mensen naar uw site lokken is niet voldoende – u moet ze ook omzetten in klanten. Dat is waar conversie optimalisatie (CRO) om de hoek komt kijken. In deze post bespreken we wat CRO is en hoe u het kunt gebruiken om de prestaties van uw website te verbeteren. Wat is CRO?

Wat is CRO precies?

CRO is het proces om de conversieratio van uw website te verbeteren. Dit betekent dat u uw site zo aanpast dat meer mensen uw pagina’s bezoeken en vervolgens de gewenste actie ondernemen, zoals een product kopen of zich inschrijven voor een dienst. Conversie optimalisatie kan worden toegepast op elke pagina op uw website, van de homepage tot de winkelwagen.

Waarom is CRO belangrijk?

Er zijn een paar redenen waarom u veel waarde zou moeten hechten aan conversieoptimalisering:

-U wilt natuurlijk dat meer mensen uw producten kopen of uw diensten gebruiken

-Een hoger conversiepercentage kan leiden tot meer inkomsten en winst voor uw bedrijf

-CRO kan u helpen om uw klanten en wat zij willen beter te begrijpen

Wat zijn enkele CRO-technieken?

Er zijn een aantal verschillende technieken die u kunt gebruiken om het conversiepercentage van uw website te verbeteren. Enkele veelgebruikte methoden zijn:

-A/B testen

-Split testen

-Multivariate testen

-Bruikbaarheid testen

-Analytics-monitoring

Aan de slag met CRO

Als u aan de slag wilt met CRO, zijn er een paar dingen die u doen:

-Stel doelen en doelstellingen op voor uw website

-Bepalen wat u wilt dat uw bezoekers doen op uw site

-Bepalen welke pagina’s verbetering nodig hebben

-Ontwikkel een plan van aanpak

-Start met het testen van verschillende technieken om te zien wat het beste werkt voor uw site.

CRO uitbesteden? Ook dat kan! Neem een kijkje op deze website.